perjantai 21. kesäkuuta 2013

Haaste: 11 kysymystä

Haaste menee siis näin:

Tämän pienen palkinnon tarkoitus on löytää uusia blogeja ja auttaa huomaamaan heitä,
joilla on alle 200 lukijaa.

Jokaisen haastetun pitää kertoa 11 asiaa itsestään.
Pitää myös vastata haastajan 11 kysymykseen.
Haastetun pitää keksiä 11 kysymystä uusille haastetuille.
Haasteeseen pitää valita 11 bloggaajaa, joilla on alle 200 lukijaa.
Sinun pitää kertoa, kenet olet haastanut.
Ei takaisin haastamista!


11 asiaa minusta:

1. Rakastan lukea kirjoja, oli se sitten romantiikkaa, fantasiaa, kauhua melkein mikä vaan menee. Mulla on myös aina joku kirja luettavana ja onhan niitä kirjoja tullut osteltuakin ja pikkuhiljaa alkaa hyllystä loppumaan tila.. Muutama vuosi sitten olin Ulvilan kirjaston vakioasiakas ja mut tunnettiin siellä jo nimelläkin ilman, että näytin kirjastokorttia, lainailin kirjoja melko tasaiseen tahtiin ja monta kerralla. Aina tuli silti kaikki kirjat luettua. Poriin muuttaessa ensimmäisiin asioihin kuului toki Porin kirjastokortti. Aina ennen nukkumaan menoa luen muutaman kappaleen sillä hetkellä luettavissa olevaa kirjaa ja unikin tulee paremmin kun mieli rauhoittuu. Oli sitten mikä vuodenaika tahansa kulutan kirjoja tasaiseen tahtiin ja pystyn lukemaan monia kirja sarjoja moneen kertaan ilman, että ne menettää jännityksensä. =)

2. Piirtäminen on myös yksi mun ajanviettotapa rakkaus. Olin pienenä ihan himo piirtäjä ja mulla oli aina mukana paperia ja kyniä, että tilaisuuden tullen voi piirtää. Rakastan piirtämistä edelleen, aikaa vaan sille ei ole enään niin paljoa kuin ennen. Multa löytyy askarteluja ja piirrustuksia jopa ajalta ennen eskaria, ne on hyvässä tallessa pahvilaatikossa josta löytyy myös uudempiakin teoksia.Periaatteessa yhdistän rakkauteni piirtämisen, kynsienlakkailuun. =)






3. Kynsiharrastus, paras ajanvietto tapa (rahaakin kuluu). Tykkään laitella omia kynsiäni ja muidenkin. Muutamia vuosia oon pelkästään vaan lakkailut kynsiä, nyt parin vuoden aikana alkanut tehdä helppoja koristeluja ja nykyään yrittelen vaikeampiakin koristeluja tehdä harmi, että en niitä kaikkia ole esim. tänne saanut laitettua. Pitäisi ryhtyä rohkeammaksi värien yhdistelyn ja koristekokeiluiden merkeissä. Kiinnostaisi mm. kokeilla vesimarmorointia ja water spottedia.

4. Mulla on maailman mahtavin avopuoliso, jonka kanssa ollaan kihloissa. 






5. Tykkään ihan hirmusesti valokuvailla, mulla onkin melkein aina kamera mukana jos olen menossa johonkin. Voisin valokuvausta jopa sanoa harrastuksekseni. =)

6. Mun unelmien autoni on Corvette C3 Stingray. Toki melkein kaikki vanhat autot on mun mieleeni (ameriikan raudat), en tiedä mistä tämä mieltymys on lähtöisin.Voi tosin olla, että johtuu siitä kun meillä on ollut ihan siitä asti kun olin pieni niin jonkun näkönen jenkki auto. Kesä on siitä ihanaa aikaa, että tosi monet jenkki kuskit kurvailee niiden hienoilla autolla ja mulla melkein valuu kuola niiden näkemisestä. Toivon, että joskus saisin itsellenikin jonkun vanhan auton. :)



7. Mun ehdottomia lempi eläimiä ovat koira ja kissa. Ihan vain sen takia kun meillä on ollut molempia ja ne osaavat olla aivan mahtavia lemmikkejä mm. saksanpaimenkoira. Niissä parasta on kun ne tykkäävät ihan ehdoitta omistajistaan kunhan saavat rakkautta ja huolenpitoa. Joskus kun muutan omakotitaloon/rivitaloon haluan ehdottomasti koiran ja kissan. Valitettavasti tässä meidän nykyisessä kämpässä ei saa pitää lemmikkieläimiä. :/

8. Mun lempi väri on jostakin kumman syystä pinkki ja sen eri vaaleanpunaiset, tottakai myös musta. Jos joku ei ole sattunut huomaamaan.. ;)




 9. Kaunein kukkanen on mun mielestä ruusu ihan perus punaisena. Kaikenlisäksi se on myös romanttinen. ;)

10.  Tykkään tosi paljon blogin kirjoittamisesta ja toisten blogien lukemisesta. Aloitin ekan kerran kirjoittamaan blogia vuonna 2010, suurimman osan postauksista olen siltä ajalta poistanut/piilottanut. Koko mun blogi historian ajan, mulla on ollut tämä sama blogi, mutta nimi on vaihtunut pari kertaa.




11. Opiskelen ammattikoulussa itseni autokorinkorjaajaksi. Tyttömäiselle tytölle aivan oikea ala. ;) Tykkään alasta silti tosi paljon, näkee oman kädenjälkensä/tekeleensä toisin kuin yleensä autoasentajat. Koripuoli on monipuolisempikin kuin asentajapuoli siinä mielessä, että me tehdään korijuttuja ja sen lisäksi jotakin autoasentaja hommia. Toisin sanoen vähän molempia hommia, mutta enimmäkseen kori juttuja.


Lilaa lakkaa esitti nämä kysymykset:

1. Sininen vai punainen?
- Riippuu missä sininen ja punainen. Molemmat värit ovat kivoja ja en osaa noita vertailla, sanon että molemmat. 

2. Poltatko kynttilöitä?

- Polttelen kynttilöitä jonkun verran, ne tuo ihanaa tunnelmaa. Hämärinä kesäiltoinakin saatan laittaa kynttilöitä palamaan. Syksy ja talvi on myös semmoisia millon on mukava, että kynttilät tuo "lämpöä" huoneeseen.

3. Luetko kirjoja?

- Kyllä luen ja ylempää löytyy kattavampi vastaus tähän. 

4. Minkä kynsilakan ottaisit, jos saisit valita kaikista maailman kynsilakoista?

- Jaa a, aika vaikea kysymys. Luultavasti ottaisin jonkun hirmu kalliin lakan, toki sillä ehdolla, että se olisi hienokin. =)

5. Minkä väriset verhot ja 
matot sinulla on tällä hetkellä?
- vihreät verhot, musta pimennysrullaverho, pitkät punaiset verhot ja valkoiset pitsiverhot ("koristeena"), valkoinen rullaverho ja normiverhot. Meillä on siis kahdessa huoneessa normi sekä rullaverhot.Musta kukkakuviollinen matto, sininen käytävä matto.

6. Maistuuko paprika?
- Maistuu, muutama päivä sitten on tullut syötyä.

7. Grillaatko mielummin makkaraa vai pihviä?

- Pihviä tietenkin jos sitä sattuu sillä hetkellä olemaan, kyllä se grillimakkarakin menee riippuen toki siitäkin. 

8. Mieluiten possua, nautaa, kanaa, kalaa vai vihanneksia?

- Kaikki käy. Possu, kana ja kala on ehdottomia lemppareita ja vihanneksetkin menee kunhan eivät ole keitettyjä. 

9. Milloin olet viimeksi ollut sairaalassa?

- Pari vuotta sitten ambulanssilla sairaalaan kun epäiltiin, että mulla olisi umppari puhjennut. Onneksi ei ollut. :D

10. Mitä aiot tehdä viikonloppuna?

- Viikonloppuna pitäisi mennä satakunnan kynsiharrastajien miittiin. =)

11. Oliko hyvät kysymykset? =D

- Totta kai. :D

11 kysymystä uusille haastetuille:
1. Lakkaatko kynsiäsi ?
2. Millä kameralla kuvailet blogisi kuvat ?
3. Alkoholiton juoma vai holillinen ?
4. Unelmiesi lomamatka ?
5. Juhnannus suunnitelmat / mitä teit juhannuksena ?
6. Mieleisesi kynsilakka ?
7. Onko sinulla lemmikkejä, jos on mitä jos ei ole niin haluaisitko, minkä ?
8. Lempivärisi ?
9. Mistä sait ajatuksen blogin kirjoittamiseen ? 
10. Salaatti vai liha ?
11. Mistä blogisi nimi sai alkunsa ?


11 haastettua :

  1. Embosnails!
  2. Kynsisirkus
  3. Nails & Lifestyle
  4. Slaa land
  5. essiemilia's
  6. Glitterland
  7. La La Land
  8. Analog Trash
  9. Advanced levitation
  10. Snazzy Nails
  11. Hooked On Nails

En ole varma onko kaikki jo tämän haasteen saanut, mutta haastoimpa kumminkin. Toivottavasti moni kumminkin toteuttaisi tämän. :) 

- Jenni

6 kommenttia:

  1. Kiitoksia henkilökohtaisesta haastamisesta! Aion tähän vielä tarttua :)

    Mä oon vähän kade sun kirjanlukuahkeruudesta.. Mä tykkään kirjoista, hypistelen niitä mielelläni ja luen erilaisten opusten takakansiakin. Lisäksi myös lainaan kirjaston kirjoja, mutta en vain saa niitä luettua ja lainailen samoja kirjoja useampaan kertaan uudestaan, kun en haluaisi luovuttaakaan niiden suhteen. :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, eip mitään. Kiva, että muutkin toteuttaa tän. :)

      Mä oon jotenkin erilainen kun kukaan meijän suvussa ei kuluta kirjoja muutakuin minä.
      Moni ihmetteleekin, et miten kerkeen lukemaan niin paljon ja niin lyhyessä ajassa. :D

      Poista

Thank you for leaving a comment ! :)